Co je nového v Režimu souhlasu V2?
Ve verzi V2 jsou původní parametry souhlasu (ad_storage pro reklamní cookies a analytics_storage pro analytické cookies) doplněny o dva další parametry:
- ad_user_data: souhlasí uživatel s použitím svých osobních dat pro reklamní účely?
- ad_personalization: souhlasí uživatel s použitím svých dat pro remarketing?
Na rozdíl od ad_storage a analytics_storage nemají tyto parametry funkční dopad na chování tagů na samotném webu. Jsou to dodatečné parametry odesílané do Google služeb, kde říkají jestli a jak lze s daty pracovat.
Musím Consent mode mít?
Ano, v opačném případě nebudu moct vytvářet publika. Resp. nově se do nich nebudou přidávat další uživatele a začnou se pomalu zmenšovat.
Jak udělat kontrolu v Google Ads?
V sekci “Konverze” by měla svítit tato hláška: “Váš režim souhlasu je aktivní”.
Pokud tam je, Google Ads měřící značka odesílá alespoň některé parametry a nástroj je přijímá a zpracovává. Avšak vždy je spolehlivější provést kontrolu technicky.
Jak udělat kontrolu v GA4?
V sekci Nastavení - Sběr dat a a Datový stream najdete v detailech hned nahoře záložku se jménem Nastavení souhlasu. Zde byste měli vidět oba signály jako detekované. Zde už vidíme přímo údaje pro consent V2, který v Google Ads nevidíme.
Jak udělat kontrolu technicky?
V URL requestu, který odchází z webu do Google Ads hledejte parametr “gcd”. V něm pak hodnotu, která předává informace o souhlasu. Po odsouhlasení cookie lišty může parametr vypadat např. takto: 13r3r3r2r5. Ty si ale Google zatím občas upravuje, proto je lepší správnost parametrů konzultovat s odborníkem.