Kampaně pod lupou
Možná vaše PPC kampaně fungují skvěle. Na první pohled není co měnit. Ale… mohlo by to jít ještě lépe nebo levněji?
Chcete-li zvýšit zisk e-shopu a zároveň udržet držet návratnost investic (PNO), proveďte revizi výsledků kampaní. Investujte jen do produktů, které skutečně vydělávají. Jednoduchá analýza vám ukáže, jestli vaše investice jdou správným směrem.
3 osvědčené způsoby, jak na to
1. Google Sheets a extrakce dat
Stáhněte si data z kampaní Shopping nebo Performance Max v Google Ads a také z Google Analytics 4. Porovnejte je a podívejte se, jestli se metriky shodují, zejména konverze a PNO. Pokud najdete nějaké rozdíly, může to ukazovat na možnosti optimalizace. Čísla nikdy nelžou.
Výhody: Jednoduché řešení, které zvládnete sami.
Nevýhody: Zpracování dat může být časově náročné, což vám může brát čas na jiné úkoly.
Náš tip: Využijte zdarma doplněk GA4 Magic Script a zkuste také Supermetrics pro doplnění dat z Facebooku.
2. ROI Hunter
Znáte ho? ROI Hunter je mistr v práci s daty – propojí údaje z Facebooku, Google Ads, GA4 a dalších zdrojů. Umí také vytvářet datasety a přidělovat produktům vlastní štítky, jako jsou 'TOP sellers' nebo označovat produkty s nejvyšší ziskovostí.
Výhody: Všechna data máte přehledně na jednom místě.
Nevýhody: Nástroj není snadno dostupný.
Náš tip: Náš oblíbený nástroj, který umí divy! Chcete provést jednorázovou analýzu? V Business Factory vám pomůžeme – prozkoumáme váš e-shop a ukážeme vám, jak na tom jste.
3. Performance MAX skripty
Slyšeli jste o PMAX skriptech od Mike Rhodese nebo Labelizer od Flowboost? Tyto nástroje jsou populární mezi PPC specialisty, protože automaticky rozdělí produkty do kategorií podle toho, jak dobře plní cíle.
Výhody: Skvělý doplněk pro vytvoření feedu, který produkty řadí podle výkonu - prostě systémové a přehledné řešení.
Nevýhody: Funguje pouze v Google Ads.
Náš tip: Pro automatické strategie je vhodné mít minimálně 50 konverzí na jednu kampaň. Pokud tedy nemáte dostatek dat a pracujete s manuální optimalizací, tak není rozumné rozdělovat produkty do více kampaní.
A co teď?
Ať už jste malý e-shop nebo velká firma, volba správné metody závisí na vašich potřebách. Sledování a pravidelná analýza dat pomůže zlepšovat váš business, ale vyžaduje trpělivost.
Z vlastní zkušenosti víme, že i když uděláme pokročilé analýzy a změníme strukturu kampaní, výsledky zůstávají stejné. Například v Google Ads zjistíte, že některé produkty nefungují podle očekávání, a to může mít pádné důvody – zákazníky neoslovují.
Pokud se cítíte ztracení v produktové analytice, ozvěte se. Pomůžeme vám najít cestu k lepším výsledkům.