Performance

3 osvědčené tipy, jak z kampaní získat maximum

4 minuty čtení
Marie hošťálková
Marie Hošťálková
3 osvědčené tipy, jak z kampaní získat maximum
Máte pocit, že vaše PPC kampaně fungují dobře? Co když ale existují způsoby, jak je ještě více optimalizovat a ušetřit náklady?
4 minuty čtení
Marie hošťálková
Marie Hošťálková

Kampaně pod lupou

Možná vaše PPC kampaně fungují skvěle. Na první pohled není co měnit. Ale… mohlo by to jít ještě lépe nebo levněji?

Chcete-li zvýšit zisk e-shopu a zároveň udržet držet návratnost investic (PNO), proveďte revizi výsledků kampaní. Investujte jen do produktů, které skutečně vydělávají. Jednoduchá analýza vám ukáže, jestli vaše investice jdou správným směrem.

3 osvědčené tipy, jak z kampaní získat maximum

3 osvědčené způsoby, jak na to

1. Google Sheets a extrakce dat

Stáhněte si data z kampaní Shopping nebo Performance Max v Google Ads a také z Google Analytics 4. Porovnejte je a podívejte se, jestli se metriky shodují, zejména konverze a PNO. Pokud najdete nějaké rozdíly, může to ukazovat na možnosti optimalizace. Čísla nikdy nelžou.

Výhody: Jednoduché řešení, které zvládnete sami.  

Nevýhody: Zpracování dat může být časově náročné, což vám může brát čas na jiné úkoly.

Náš tip: Využijte zdarma doplněk GA4 Magic Script a zkuste také Supermetrics pro doplnění dat z Facebooku.

3 osvědčené tipy, jak z kampaní získat maximum
3 osvědčené tipy, jak z kampaní získat maximum

2. ROI Hunter

Znáte ho? ROI Hunter je mistr v práci s daty – propojí údaje z Facebooku, Google Ads, GA4 a dalších zdrojů. Umí také vytvářet datasety a přidělovat produktům vlastní štítky, jako jsou 'TOP sellers' nebo označovat produkty s nejvyšší ziskovostí.

Výhody: Všechna data máte přehledně na jednom místě.  

Nevýhody: Nástroj není snadno dostupný.

Náš tip: Náš oblíbený nástroj, který umí divy! Chcete provést jednorázovou analýzu? V Business Factory vám pomůžeme – prozkoumáme váš e-shop a ukážeme vám, jak na tom jste.

"ROI Hunter nám pomáhá dynamicky vytvářet produktové sety, jako jsou třeba best-sellers, dead-stocks, new arrivals, které pak posíláme do platforem a testujeme různé optimalizační strategie. Ušetříme tím čas, kombinujeme různá data a vše jednoduše analyzujeme na jednom místě."

3 osvědčené tipy, jak z kampaní získat maximum

3 osvědčené tipy, jak z kampaní získat maximum

3. Performance MAX skripty

Slyšeli jste o PMAX skriptech od Mike Rhodese nebo Labelizer od Flowboost? Tyto nástroje jsou populární mezi PPC specialisty, protože automaticky rozdělí produkty do kategorií podle toho, jak dobře plní cíle.

Výhody: Skvělý doplněk pro vytvoření feedu, který produkty řadí podle výkonu - prostě systémové a přehledné řešení.  

Nevýhody: Funguje pouze v Google Ads.

Náš tip: Pro automatické strategie je vhodné mít minimálně 50 konverzí na jednu kampaň. Pokud tedy nemáte dostatek dat a pracujete s manuální optimalizací, tak není rozumné rozdělovat produkty do více kampaní.

A co teď?

Ať už jste malý e-shop nebo velká firma, volba správné metody závisí na vašich potřebách. Sledování a pravidelná analýza dat pomůže zlepšovat váš business, ale vyžaduje trpělivost. 

Z vlastní zkušenosti víme, že i když uděláme pokročilé analýzy a změníme strukturu kampaní, výsledky zůstávají stejné. Například v Google Ads zjistíte, že některé produkty nefungují podle očekávání, a to může mít pádné důvody – zákazníky neoslovují.

Pokud se cítíte ztracení v produktové analytice, ozvěte se. Pomůžeme vám najít cestu k lepším výsledkům.

Sdílet tento článek
Cítíte se ztracení v produktové analytice?

Najdeme vám cestu k lepším výsledkům.

Napište nám!

Přečti si víc článků z kategorie

Categories - mobile
Kontakt