Sklik: Cílení
v obsahové
síti v roce 2023
Lookalike publika
Sklik v červnu 2023 představil možnost cílení na lookalike publika. Jde o segment vytvořený pomocí strojového učení na základě vašeho retargetingového seznamu. Jako zdroj můžete použít jakékoliv publikum s alespoň 1 000 uživatelů a následně vybrat přesnost a šíři zásahu (tzn. poměr mezi kvalitou a velikostí nového seznamu uživatelů).
My jsme vždy vycházeli ze segmentu uživatelů, kteří na webu nakoupili a vybrali optimální zásah, což doporučuje samotný Sklik. Ve stejnou dobu nám v účtech běžely i kampaně cílené na zájem o koupi a retargetingová publika, se kterými jsme výsledky porovnávali. A na co jsme přišli?
- Kampaně měly velmi nízké CTR, přibližně na úrovni publik se zájmem o koupi.
- Cena za proklik byla také podobná jako u zájmů o koupi.
- Tento typ cílení nepřinesl v účtech žádné, případně minimum, konverzí.
Návštěvníci produktů na Seznam webech
Tato možnost cílení je o něco starší než lookalike publika, Sklik ji představil už v listopadu 2021. Funguje na datech od Seznamu, takže uživatel nemusí ani přijít na váš web. Stačí, když si prohlédne produkt na srovnávači Zboží.cz nebo jiných webech od Seznamu. Má jít prý o nejpřesnější akviziční cílení v displejové síti a přinášet lepší výsledky než zájmy o koupi. Potvrdilo se to u našich klientů?
- Reklamy cílené na návštěvníky Seznam webů měly velmi dobré CTR, ve většině případů na úrovni dynamického remarketingu, a zároveň nepříliš vysoké CPC.
- Kampaně byly více konverzní než lookalike kampaň, ale zdaleka nedosahovaly výsledků zájmu o koupi ani dynamického retargetingu.
Tipy na závěr
- Je třeba počítat s tím, že jde o akviziční kampaně, které nebudou mít tak dobré výsledky jako cílení na retargetingová publika. Zároveň by si ale měly vést lépe než cílení na zájmy o koupi, klíčová slova, umístění apod.
- Doporučujeme z kampaní vždy vyloučit vlastní návštěvníky webu, tento segment by mohl zkreslovat výsledky.
- Při vytváření lookalike publik je nejlepší vycházet ze segmentu uživatelů, kteří dokončili objednávku nebo poptávku. Pokud máte klienta s menším počtem konverzí, zvolte co nejbližší možný segment (např. uživatele, kteří si přidali produkt do košíku).