BF Life

Jak se buduje marketingová agentura?

5 minut čtení
Jan patek
Jan Patek
Rozhovor s janem pátkem, ceo business factory
Jak vypadala cesta od brněnského startupu k mezinárodnímu úspěchu? Rozhovor o výzvách, milnících a budoucnosti agentury s CEO Janem Pátkem, který je s firmou téměř od začátku.
5 minut čtení
Jan patek
Jan Patek

Před 15 lety si tým osmi nadšenců pronajal malou kancelář v centru Brna a s odhodláním se pustil do světa digitálního marketingu. Dnes je Business Factory mezinárodní agenturou a má pobočky v Praze, Varšavě a Dubaji.

Na začátku jsme byli parta nadšenců. Řešili jsme jednotlivé služby, převážně Facebook reklamy, ale vše bylo oddělené a bez většího propojení. Každý z nás dělal všechno manuálně, od strategie až po produkci. Dnes je nás v Business Factory kolem devadesáti a pokrýváme kompletní proces kampaní. Máme stratégy i kreativce, díky nimž můžeme pracovat na komplexnějších projektech nejen u nás, ale i v zahraničí. Automatizace a moderní technologie nám pomáhají soustředit se na klíčovou část práce – strategii a budování značek našich klientů.

Rozhovor s janem pátkem, ceo business factory
Rozhovor s janem pátkem, ceo business factory

V roce 2012 jsme pro naše interní potřeby začali vyvíjet nástroj ROI Hunter. Ten nám pomohl zlepšovat návratnost investic v online marketingu, což byla tehdy velká výzva. O dostupnosti současných marketingových nástrojů jsme si mohli nechat jen zdát. Bylo to náročné, ale zároveň nás to ohromně bavilo. Nakonec se z ROI Hunteru stal samostatný produkt, který dnes používají klienti po celém světě.

Díky umělé inteligenci a široké nabídce nástrojů máme dnes téměř neomezené možnosti a můžeme se více soustředit na kreativní a strategickou část práce.

Rozhovor s janem pátkem, ceo business factory

V roce 2015 jsme se z Brna rozšířili do Prahy. I když nešlo o zahraniční expanzi, pro nás to byl důležitý krok – chtěli jsme být blíž našim klientům. O rok později jsme vstoupili na polský trh. Jedním z nich je například Allegro, největší e-commerce platforma v Polsku, pro kterou pracujeme dodnes. V roce 2018 jsme otevřeli pobočku v Dubaji, což nám umožnilo expandovat na Střední východ.

Expanze ale nebyla vždy jednoduchá. Každý nový trh byl jiný – jak v kulturních rozdílech, tak v odlišnosti v očekávání klientů. To nás ale posunulo dál a na všech těchto trzích stále působíme.

Rozhovor s janem pátkem, ceo business factory
Rozhovor s janem pátkem, ceo business factory

Jednoznačně rok 2020 a pandemie COVID-19. Museli jsme rychle přejít na vzdálenou práci – tehdy to nebylo úplně jednoduché. Klienti se potýkali s vlastními problémy, a to ovlivnilo i nás. Bylo to nejisté období, ale zároveň nás naučilo být flexibilnější a rychle reagovat na změny, což je pro mě v agenturním businessu alfou a omegou. Svět se díky technologiím mění velkou rychlostí a kdo se nedokáže přizpůsobit, tak tu za pár let nemusí být. Každý nový rok je proto pro nás vždy výzvou.

Když si vzpomenu na začátky, všechno jsme dělali manuálně, takže to bylo opravdu hodně časově náročné. Naučili jsme se, jak algoritmy a reklamní systémy v jádru fungují. Dnes nám pomáhají různé AI platformy a jsou víceméně součástí práce všech lidí v Business Factory. Umožňují nám realizovat nové věci a především šetří čas. Jsou ale jen pomocníkem – ty klíčové nápady, co jsou pro úspěšný marketing nezbytné, ale stále přicházejí převážně od lidí.

Rozhovor s janem pátkem, ceo business factory
Rozhovor s janem pátkem, ceo business factory

Rozhovor s janem pátkem, ceo business factory

Za tu dobu jsme spolupracovali s více než 1 000 klienty a měli jsme možnost podílet se na opravdu různorodých projektech. Jeden z nejzajímavějších a nejméně obvyklých klientů byla například továrna na diamanty v Egyptě. Dokonce jsme ji navštívili osobně. Naším úkolem bylo rozjet e-shop s diamanty, který by oslovil zákazníky především v Saúdské Arábii. To se povedlo a klient se dnes řadí mezi největší firmy v tomto odvětví v regionu. Byla to velká výzva, ale zároveň neuvěřitelně zajímavá zkušenost.

Nebo další netradiční projekt, který stojí za zmínku, je AR filtr pro našeho současného prezidenta, dodnes ho naleznete na jeho instagramovém profilu.

Přál bych Business Factory dalších patnáct třicet nebo klidně pětačtyřicet let. Chceme zůstat spolehlivým partnerem pro naše klienty, držet krok s dobou a přicházet s novými nápady i inovacemi. Cílem je přinášet řešení, která našim partnerům pomohou růst. Zároveň bychom chtěli posilovat naši kreativní stránku a využití AI nejen v kreativním procesu, ale i napříč celou firmou. Tam vidíme budoucnost a směr, kam se celý marketing posouvá.

A samozřejmě chceme i nadále zůstat skvělým místem, kde pracují talentovaní lidé, kteří mají možnost růst s firmou.

Rozhovor s janem pátkem, ceo business factory
Sdílet tento článek

Přečti si víc článků z kategorie

Categories - mobile
Kontakt