
Od tržeb k ziskům
Donedávna mohli uživatelé v PPC kampaních od Googlu optimalizovat pouze na „tržby“. Pro přehled o skutečných ziscích sledovali metriku „náklady na prodané zboží“, která zahrnovala výdaje na nákup nebo výrobu prodaných produktů.
Marketingoví specialisté však tyto údaje při optimalizaci kampaní využít nemohli. Google v minulosti preferoval dražší produkty s vysokými tržbami, které však často měly nízké marže, což mohlo vést k finančním ztrátám pro obchodníky. Faktor nízkých marží nebyl upřednostňován záměrně, ale spíše nebyl brán v úvahu při optimalizaci kampaní.

Novinka: Optimalizace na profit
Konečně se ale Google rozhodl jít s dobou a přináší možnost optimalizace na profit přímo v nastavení Google Ads. Tato funkce je zatím dostupná v beta verzi, takže pokud ji chcete vyzkoušet, požádejte o zpřístupnění svůj Google kontakt.
Co je potřeba k nastavení?
Splnit dvě podmínky!
1.
Produktový feed musí obsahovat element „náklady na prodané zboží” – tedy nákupní nebo výrobní cenu každého produktu.

2.
Konverzní kód obsahuje údaje o prodeji na úrovni jednotlivých produktů (product-level sales data), včetně Merchant ID a informací o každé zakoupené položce (název, cena).


Nepotřebujete optimalizaci na profit? Reálná data se vyplatí i tak!
Tyto metriky je dobré využívat i tak, protože poskytují údaje o tom, jaké produkty si zákazníci skutečně koupili a nejen na co klikli.
A i my v BF testujeme optimalizaci na profit a brzy vám přineseme první výsledky našich testů!