Případová studie / Tisíce nových online registrací pro Fortunu

Tisíce nových zákazníků za poloviční cenu
pro sázkovou kancelář Fortuna

Tisíce nových online registrací pro fortunu
Služby

50 %

cena za registraci oproti stanovenému cíli

1/3

O třetinu více aktivních hráčů než z Google Ads

Tisíce

nových online registrací během dvou měsíců

Cíl kampaně

Přinést co nejvíce nových registrací v rámci stanovené ceny

Do své základní sestavy propagace na Facebooku Fortuna zařadila trochu nečekaného žolíka. Jako první v Česku vyzkoušela dynamické produktové reklamy cílené na akvizici nových zákazníků, přestože se nejedná o e-commerce. To se jí vyplatilo. Spolu s pomocí důmyslného přístupu k tradičním kampaním a podporou video reklam, které běžely ve stejný čas v televizi, se jí podařilo z Facebooku vytěžit opravdu maximum.

NAŠE ŘEŠENÍ

Řešení na míru - dynamické reklamy integrované přes API

NAŠE ŘEŠENÍ

Že jsou dynamické reklamy na Facebooku vhodné čistě pro e-commerce? Právě z tohoto omylu všechny vyvedla Fortuna, když připravila dynamické reklamy, které poté pomocí nástroje ROI Hunter dokázala zacílit na uživatele, kteří ještě nebyli na jejích webových stránkách. Toto řešení funguje podobně, jako klasický dynamický remarketing. Také automaticky optimalizuje, které produkty se budou dynamicky zobrazovat. Jeho cílem však je získat úplně nové zákazníky.

Základem tohoto řešení bylo vytvoření produktového XML feedu. Zde byly jako produkty brány konkrétní zápasy, které se během evropského šampionátu hrály. Údaje o zápasech, jako jsou jména týmů a aktuální kurzy, byly konvertovány z interního systému Fortuny jednoduše do podoby feedu a následně produktového katalogu díky využití Facebook API. Katalog byl pravidelně aktualizován, jak se kurzy zrovna měnily.

Poté byla vytvořena podkladová grafika, která byla využita právě v ROI Hunteru a jeho nástroji Template Editor. Díky tomuto nástroji lze do obrázku v reklamě dynamicky propisovat různé prvky z produktového katalogu, jako jsou texty či obrázky. Ty se poté mění dle jednotlivého produktu. Zde tedy pro názornou ukázku: Pro zápas Německo – Itálie byl do grafiky dynamicky načten aktuální kurz na výhru domácích, remízu a výhru hostů, stejně tak i dresy obou soupeřů. To stejné fungovalo i v textu reklamy, kde se dynamicky stahovaly názvy týmů.

Tisíce nových online registrací pro fortunu

Zobrazování real-time kurzů sportovních zápasů v reklamě

Největší kouzlo poté bylo v automatizaci po jednotlivých zápasech. Když daný zápas skončil, tak byl také smazán z databáze Fortuny. To vedlo k jeho vymazání ve feedu a posléze i produktovém katalogu. Dynamická reklama tak automaticky přestala zobrazovat kreativu na zápas, který již byl odehrán, a okamžitě se začala zobrazovat grafika pouze na ty zápasy, které se ještě měly hrát.

Díky tomuto řešení mohla Fortuna ve své akviziční kampani zobrazovat vždy aktuální kurzy na dané zápasy a také se díky vícero produktům (zápasům) zároveň vyvarovala zobrazování stále stejných kreativ. Uživatel tak mohl na Facebooku vidět za sebou tři různé reklamy vždy s jiným zápasem a aktuálními kurzy.

Tisíce nových online registrací pro fortunu

Výsledky

Tisíce nových online registrací během dvou měsíců

Díky strategii a technologickému řešení na míru přinesla kampaň během dvou měsíců tisíce nových online registrací, až o 1/3 více nových aktivních hráčů v porovnání se souběžně běžícími kampaněmi kampaněmi v Google Ads, o 50 % nižší cenu za registraci oproti původnímu cíli (ten byl stanovený na základě historických dat z jiných zdrojů). Ve 20 % všech registrací bylo dosáhnuto pomocí placené reklamy na Facebooku

Co na to klient

„Výsledek akvizičních kampaní na Facebooku nás příjemně překvapil. Podařilo se nám získat spoustu nových hráčů a navíc za nižší cenu, než jsme původně očekávali.“

Tisíce nových online registrací pro fortunu

Jaroslav Kulenda
Head Of Marketing @ The Fortuna Game

Kontakt