102 %
nárůst transakcí
73 %
zvýšení tržeb
101 %
navýšení ROAS
*Data jsou za prvních 9 měsíců spolupráce, porovnávají období 04–12/2023 vs. 04–12/2022
Kdo by neznal Baťu? Značka, která vznikla ve Zlíně a dobyla svět. Baťa je nejen historickým symbolem, ale i moderním obuvnickým gigantem. Od dubna 2023 s Business Factory pomáháme této ikoně uspět v online světě, a to v Česku i na Slovensku. Jak se nám to daří?
Cíl kampaně
Spolupráce, která šlape
Stejně jako s botami i s Meta kampaněmi je to buď trefa do černého, nebo krok vedle. I hodnoty, které firma Baťa reprezentuje – poctivé řemeslo, zkušenosti a spokojenost zákazníků – jsou nám v Business Factory velmi blízké a při naší práci se jimi řídíme. A protože Baťa působí již více než 130 let na českém trhu a proslavil Českou republiku po celém světě, v BFku jsme skutečně chtěli, aby se této značce vedlo dobře.
Naše spolupráce začala v dubnu 2023 a společně s klientem jsme si stanovili následující primární cíl:
Zefektivnit Meta kampaně, tedy vylepšit návratnost reklamních investic při zachování stejných (nebo vyšších) nákladů na reklamu.
„Business Factory se pro nás stala strategickým partnerem. Oceňujeme její pružný přístup a podporu i v záležitostech nad rámec spolupráce. Díky jejich podnětům a rychlým reakcím a dosahujeme na platformě Meta stanovených prodejních cílů.“
Tomáš Havelka
Performance & Digital marketing manager Europe, Baťa, a. s.
NAŠE ŘEŠENÍ
ROI Hunter: Kompas v digitálním marketingu
Důkladnost hned od začátku
Po pečlivém auditu sociálních sítí a reklamních účtů značky Baťa v Česku i na Slovensku jsme získali jasný přehled o jejich online situaci. Chtěli jsme si udělat komplexní obrázek o tom, co historicky fungovalo, nalézt neefektivnosti a nové příležitosti. Kampaně jsme pak přepracovali podle našich best practices a díky analýze dat ze sociálních sítí jsme realisticky posoudili, čeho můžeme dosáhnout.
Možnosti pro zlepšení jsme viděli zejména v roztříštěné struktuře kampaní, v optimalizaci na podružné cíle nebo v příliš úzce vymezeném cílení. A vylepšit se také dala komunikace aktuálních akcí probíhajících na webu nebo práce se sezónními produkty.
Když čísla začnou mluvit
Naším “tajným” esem v rukávu byl ale ROI Hunter, náš e-commerce nástroj, který propojuje data z různých platforem a dovoluje nám skutečně komplexní pohled na produktovou analytiku. Díky segmentaci produktů do různých product setů jsme v BFku určili, které boty mají potenciál tlačit výkon nahoru a zaslouží si umístit do světel reflektorů.
ROI Hunter nám také pomohl vytvořit vizuálně atraktivní a obrandované dynamické reklamy, co automaticky zobrazují aktuální informace jako slevy, speciální akce nebo výprodeje. Takto umíme zákazníky oslovit a ukázat jim přesně to, co je zrovna zajímá.
Takže možná nemáme křišťálovou kouli, ale máme něco lepšího – ROI Hunter, který nám ukazuje cestu vpřed! S jasně stanovenou strategií jde pak už jen o postupné zdolávání cílů.
„Správa Meta kampaní není o žádném zázračném jednorázovém řešení. Je to o poctivé práci, znalosti svého řemesla a chuti zkoušet nové věci a postupy. Myslím, že to jsou i hodnoty firmy Baťa, proto naše spolupráce tak funguje.”
Výsledky
A jak to dopadlo? … obuli jsme se do efektivity
Díky námi zvolenému přístupu jsme už po prvních třech měsících spolupráce viděli výrazné zlepšení ve sledovaných metrikách (meziročně 25 % nárůst počtu transakcí, 28 % nárůst tržeb a více než 3× lepší ROAS). A co je nejlepší? Do konce roku se nám výkon podařilo ještě vylepšit, čímž se z hlediska tržeb a návratnosti investic z Meta kampaní stal rok 2023 pro Baťu nejúspěšnějším vůbec.
Jednoduše řečeno, trefili jsme se. Nebo …abychom zůstali věrni našemu partnerovi – obuli jsme se do toho a šlapeme do toho i dál. Se značkou Baťa pokračujeme ve spolupráci i nadále.