Případová studie / Jak jsme se obuli do značky Baťa

Jak jsme se obuli do značky Baťa

Jak jsme se obuli do značky baťa
Služby

102 %

nárůst transakcí

73 %

zvýšení tržeb

101 %

navýšení ROAS

Kdo by neznal Baťu? Značka, která vznikla ve Zlíně a dobyla svět. Baťa je nejen historickým symbolem, ale i moderním obuvnickým gigantem. Od dubna 2023 s Business Factory pomáháme této ikoně uspět v online světě, a to v Česku i na Slovensku. Jak se nám to daří?

Cíl kampaně

Spolupráce, která šlape

Stejně jako s botami i s Meta kampaněmi je to buď trefa do černého, nebo krok vedle. I hodnoty, které firma Baťa reprezentuje – ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠poctivé řemeslo, zkušenosti a spokojenost zákazníků –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ jsou nám v Business Factory velmi blízké a při naší práci se jimi řídíme. A protože Baťa působí již více než 130 let na českém trhu a proslavil Českou republiku po celém světě, v BFku jsme skutečně chtěli, aby se této značce vedlo dobře. 

Naše spolupráce začala v dubnu 2023 a společně s klientem jsme si stanovili následující primární cíl:

Zefektivnit Meta kampaně, tedy vylepšit návratnost reklamních investic při zachování stejných (nebo vyšších) nákladů na reklamu.

„Business Factory se pro nás stala strategickým partnerem. Oceňujeme její pružný přístup a podporu i v záležitostech nad rámec spolupráce. Díky jejich podnětům a rychlým reakcím a dosahujeme na platformě Meta stanovených prodejních cílů.“


Tomáš Havelka 

Performance & Digital marketing manager Europe, Baťa, a. s.

Jak jsme se obuli do značky baťa
Jak jsme se obuli do značky baťa

NAŠE ŘEŠENÍ

ROI Hunter: Kompas v digitálním marketingu

Po pečlivém auditu sociálních sítí a reklamních účtů značky Baťa v Česku i na Slovensku jsme získali jasný přehled o jejich online situaci. Chtěli jsme si udělat komplexní obrázek o tom, co historicky fungovalo, nalézt neefektivnosti a nové příležitosti. Kampaně jsme pak přepracovali podle našich best practices a díky analýze dat ze sociálních sítí jsme realisticky posoudili, čeho můžeme dosáhnout.

Možnosti pro zlepšení jsme viděli zejména v roztříštěné struktuře kampaní, v optimalizaci na podružné cíle nebo v příliš úzce vymezeném cílení. A vylepšit se také dala komunikace aktuálních akcí probíhajících na webu nebo práce se sezónními produkty.

Naším “tajným” esem v rukávu byl ale ROI Hunter, náš e-commerce nástroj, který propojuje data z různých platforem a dovoluje nám skutečně komplexní pohled na produktovou analytiku. Díky segmentaci produktů do různých product setů jsme v BFku určili, které boty mají potenciál tlačit výkon nahoru a zaslouží si umístit do světel reflektorů. 

ROI Hunter nám také pomohl vytvořit vizuálně atraktivní a obrandované dynamické reklamy, co automaticky zobrazují aktuální informace jako slevy, speciální akce nebo výprodeje. Takto umíme zákazníky oslovit a ukázat jim přesně to, co je zrovna zajímá.

Takže možná nemáme křišťálovou kouli, ale máme něco lepšího – ROI Hunter, který nám ukazuje cestu vpřed! S jasně stanovenou strategií jde pak už jen o postupné zdolávání cílů.

Jak jsme se obuli do značky baťa
Jak jsme se obuli do značky baťa

Správa Meta kampaní není o žádném zázračném jednorázovém řešení. Je to o poctivé práci, znalosti svého řemesla a chuti zkoušet nové věci a postupy. Myslím, že to jsou i hodnoty firmy Baťa, proto naše spolupráce tak funguje.”

Jak jsme se obuli do značky baťa

Výsledky

A jak to dopadlo? … obuli jsme se do efektivity

Díky námi zvolenému přístupu jsme už po prvních třech měsících spolupráce viděli výrazné zlepšení ve sledovaných metrikách (meziročně 25 % nárůst počtu transakcí, 28 % nárůst tržeb a více než 3× lepší ROAS). A co je nejlepší? Do konce roku se nám výkon podařilo ještě vylepšit, čímž se z hlediska tržeb a návratnosti investic z Meta kampaní stal rok 2023 pro Baťu nejúspěšnějším vůbec.

Jednoduše řečeno, trefili jsme se. Nebo …abychom zůstali věrni našemu partnerovi – obuli jsme se do toho a šlapeme do toho i dál. Se značkou Baťa pokračujeme ve spolupráci i nadále.

Jak jsme se obuli do značky baťa

Kontakt