Facebook začne penalizovat reklamy s nižší kvalitou

25 října, 2018
2 minuty čtení
newsfeed.cz
newsfeed.cz
Facebook začne penalizovat reklamy s nižší kvalitou
25 října, 2018
2 minuty čtení
newsfeed.cz
newsfeed.cz

Facebook se rozhodl zakročit proti reklamám s nízkou kvalitou. Ty jsou typické clickbaitovými titulky a senzacechtivým jazykem. Tyto reklamy bude penalizovat omezením doručování nebo jejich zamítnutím.

Už loni na jaře Facebook oznámil, že hodlá zatočit s "bulvárními" reklamami, které zahrnují šokující, rušivý a škodlivý obsah. A nyní tyto snahy rozšířil. Reklamy tohoto typu označí za reklamy s nízkou kvalitou a ještě více omezí jejich distribuci, případně je vůbec nepovolí zveřejnit.

Pokud tedy používáte některý z následujících typů reklam, doporučujeme včas změnit strategii.

  • Reklamy, které podněcují zájem - To jsou reklamy s obsahem podobným spamu, který nabádá uživatele určitým způsobem reagovat, například dát like, komentovat nebo sdílet. Tuto metodu používají firmy rády, protože jim pomáhá maximalizovat dosah v rámci algoritmu News Feedu. Jenže takový obsah zároveň zkresluje data, což se podepisuje na efektivitě tohoto algoritmu. V praxi to znamená, že ačkoliv chce Facebook uživatelům ukázat jen ten nejlepší a nejzajímavější obsah, algoritmus zahrne i tyto spamové příspěvky, které News Feed narušují.

Facebook začne penalizovat reklamy s nižší kvalitou

  • Reklamy, které zadržují informace - Tento typ reklam nabízí jen část informací, tím vzbuzuje v uživatelích zvědavost a nutí je kliknout, aby pochopili plný význam příspěvku. Typickým titulkem těchto clickbaitových reklam je například "Nebudete věřit tomu, co se stalo!" nebo "Budete šokovaní, až uvidíte výsledky!".

Facebook začne penalizovat reklamy s nižší kvalitou

  • Reklamy se senzačním jazykem - Facebook se začne soustředit i na reklamy, které používají typický bulvární styl jazyka.

Facebook začne penalizovat reklamy s nižší kvalitou

Tato aktualizace se dotkne všech inzerentů. Pozor by si měli dát ale především inzerenti z oblasti médií, zábavního průmyslu a politiky, kteří tyto reklamní metody používají nejčastěji.

Facebook bude navíc dokonce tak přísný, že pokud zjistí, že se pravidelně snažíte publikovat reklamy s nízkou kvalitou, může se stát, že penalizuje všechny vaše kampaně.

Zjistěte si proto raději podrobnosti, ať vás striktní přístup Facebooku nezaskočí.

Business Factory | International marketing agency focused on scalable growth
cz
    Kontakt