32 %
vyšší ROI u experimentální skupiny
18%
navýšení počtu konverzí díky experimentu
Cíl kampaně
Zvýšení počtu konverzí z dynamických reklam
Ve spolupráci s Allegro.pl jsme v Business Factory testovali využití eventu AddToWishlist v dynamickém remarketingu na Facebooku. Cílem experimentu bylo zasáhnout reklamou návštěvníky webu, kteří si přidali zboží na Seznam přání, ale nenakoupili, a následně porovnat tento druh optimalizace s ostatními dosud používanými.
NAŠE ŘEŠENÍ
Experiment s novými parametry dynamické reklamy
Základními a povinnými událostmi pro fungování dynamického remarketingu na Facebooku je Zobrazeno (ViewContent), Přidání do košíku (AddToCart) a Zakoupeno (Purchase). Událostí, které je možné sledovat, je ale mnohem více. My jsme ve spolupráci s polským e-shopem Allegro.pl otestovali cílení na AddToWishlist. Základní myšlenkou bylo, že zákazníci si do Seznamu přání dávají zboží, které buď aktuálně není skladem nebo o jeho nákupu vážně uvažují, případně čekají na snížení ceny.
Facebook v dynamických reklamách vždy zobrazuje pouze produkty, které jsou aktuálně In stock, tedy skladem. Pro jistotu je ale možné nastavit v sadě produktů filtr a zahrnout pouze produkty, které jsou skladem a připravené k odeslání. Zákazníkovi, který čeká na naskladnění produktu, reklamou oznámíme, že zboží již máme a může si ho rovnou koupit. Ostatním připomeneme, že je zboží stále dostupné, v ideálním případě ve slevě.
Prvním krokem musí být nastavení události Přidání do seznamu přání (AddToWishlist). Jsou dvě možnosti. Záleží na tom, jak máte na webu funkci nastavenou. Buď se pixel načte po prokliku na tlačítko Přidat na seznam přání, nebo po načtení stránky. Do pixelu události doporučujeme vložit všechny dynamické parametry, tedy ID produktu, typ produktu, cenu a měnu. Nezapomeňte otestovat, zda je pixel správně nasazený a posílá všechna potřebná data
Kampaň cílenou na AddToWishlist bohužel není možné nastavit přímo v nativním Správci reklam. K tomuto typu reklam musíte využít platformy třetí strany, jako například v našem případě – platformu ROIHunter, která tuto možnost nabízí.
Kampaně s optimalizací na návštěvy prodejen si vedly velice dobře a naše vize o propojení online a offline světa se pomalu a jistě začala plnit. Tam jsme ovšem neskončili.
Výsledky
O 18 % více konverzí díky experimentu
Základní metrika pro hodnocení výkonu kampaní v Allegro je ROI počítané na základě vlastních dat, která denně importujeme z klientova interního systému přímo do platformy ROIHunter. Jde pouze o nákupy uskutečněné na základě prokliku na web, nikoliv post view konverze. Výsledky kampaní cílených na AddToWishlist jsme porovnali s kampaněmi cílenými na ViewContent a AddToCart, přičemž AddToCart (neboli Opuštěný košík) je pro dynamický remarketing nejrelevantnějším publikem, které můžeme použít. Kampaně cílené na AddToWishlist měly průměrně o 32 % vyšší ROI než ViewContent a jen o 15 % nižší než AddToCart (viz graf). Přidáním nového typu kampaní jsme navýšili počet nákupů průměrně o 18 %.
Co na to klient
“Business Factory má tah na branku. Neustále zlepšuje a hledá nové cesty, jak dosáhnout cíle. Za tento přístup jsme rádi, protože nás ujišťuje, že naše cíle jsou pro Business Factory klíčové.”
Radoslaw Gorka
Performance marketing Senior Manager of Allegro