Skripty pro Google Ads a Sklik jsou skvělou volbou, pokud chcete ušetřit čas a zefektivnit práci. V Business Factory je používáme pro automatizaci opakujících se úkolů a tvorbu reportů, kde je spousta dat na jednom místě. V tomto článku vám představíme 3 skripty, které by měl každý PPC specialista znát.
Ještě předtím, než si projdeme jednotlivé příklady, vám dáme malý tip. Skripty se dají nasazovat přes Google Ads, Google Spreadsheet nebo soubory Google Apps Script. Nám se nejvíce osvědčilo prostředí Google Ads. Je to nejjednodušší, nejpřehlednější, a navíc máte vše po ruce v platformě, ve které pracujete každý den.
1. Report Performance Max kampaní
dat jako v případě ostatních typů kampaní. Naštěstí ale existují skripty, které vás nechají do výkonu nahlédnout o trochu více. My v klientských účtech využíváme skript od Mika Rhodese, který nabízí kromě mnoha podrobných grafů také přehled o rozložení výkonu mezi shopping, video, obsahovou síť a vyhledávací síť. U každé z nich přitom vidíte přesnou útratu, počet konverzí a hodnotu konverzí. TIP: Pro podrobnější analýzu výkonu ve vyhledávací síti se vám může hodit i tento skript. Vyexportuje do Google tabulky všechny vyhledávací dotazy z Performance Max kampaní.
2. Labelizer
Labelizer je také určený primárně pro Performance Max a shopping kampaně. Při nastavování si jednoduše určíte vaše cíle (ROAS/CPA, konverzní poměr, počet impresí) a skript následně analyzuje výkon jednotlivých produktů. Rozřadí je do kategorií a přiřadí jim štítky (no-index, under-index, near-index, index a over-index), podle kterých můžete segmentovat své kampaně a lépe mezi ně alokovat rozpočet.
V Business Factory labelizer štítky používáme při tvorbě kampaní v případě, že nám klient nedokáže poskytnout výši marží. Reporty, jako můžete vidět na obrázku níže, se vám ale budou hodit při analýze produktů v jakémkoliv účtu.
3. Report kvality klíčových slov
Chcete-li zlepšit kvalitu klíčových slov a relevanci reklam v Google Ads účtech, tento skript se vám bude rozhodně hodit. Umí totiž vygenerovat report, ve kterém naleznete pro každé klíčové slovo kvalitu reklamy, kvalitu vstupní stránky, předpokládané CTR, míru okamžitého opuštění a dobu strávenou na webu.
A jestli spravujete více účtů, vytvoří se vám v dokumentu pro každý z nich nový list. Vy pak můžete snadno procházet všechna klíčová slova a najít nové příležitosti pro zlepšení.
Není to sice skript, který bychom využívali denně, ale vracíme se k němu vždy na měsíční/čtvrtletní bázi. U klíčových slov se žlutě vyznačenými metrikami pak vylepšíme texty reklam nebo upravíme landing page (pokud je to možné).
Toto bylo jen pár příkladů skriptů, které používáme. Na internetu je jich nespočet, proto pravidelně ty zajímavé z nich testujeme. Které skripty používáte pravidelně vy? Ozvěte se nám.